Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015

Χάρις Αλεξίου

Η Χάρις Αλεξίου γεννήθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 1950 στη Θήβα.
Εμφανίζεται στο μουσικό στερέωμα το 1970, σε ηλικία 19 ετών, κάνοντας δεύτερες φωνές στο δίσκο “Θαλασσογραφίες” του Μάνου Λοίζου και του Λευτέρη Παπαδόπουλου. Συγχρόνως, την περίοδο 1970-71, ηχογραφεί 45άρια των Γιώργου Χατζηνάσιου, Τάκη Σούκα, Σταύρου Κουγιουμτζή κ.α. Παρ όλα αυτά το άστρο της δεν έχει λάμψει ακόμη…
Αυτό συμβαίνει το 1972 , μια χρονιά-σταθμό για την ίδια. Για πρώτη φορά συμμετέχει σε μεγάλο δίσκο, και συγκεκριμένα στη “Μικρά Ασία” του Απόστολου Καλδάρα, όπου και ερμηνεύει τρία τραγούδια. Τα δύο από αυτά γνώρισαν μεγάλη επιτυχία και όχι μόνο τραγουδήθηκαν πολύ, αλλά παρέμειναν γνωστά μέχρι σήμερα: “Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς” και “Δυο παλικάρια απ το Αιβαλί…πίνανε και καπνίζανε και την αγάπη βρίζανε”. Ο δίσκος αυτός ξεπερνάει σύντομα τα 100.000 αντίτυπα και πλέον θεωρείται ένας από τους 100 καλύτερους δίσκους του 20ου αιώνα,στη χώρα μας. Την ίδια χρονιά δίνει συναυλίες στο πλευρό του Σταύρου Ξαρχάκου και του Νίκου Ξυλούρη.
Τις επόμενες δύο χρονιές (1973-74) συμμετέχει σε δίσκους του Μίκη Θεοδωράκη , Απόστολου Καλδάρα, Γιώργου Χατζηνάσιου κ.α. Οι σημαντικότερες συμμετοχές όμως είναι δύο.
1)Στο δίσκο του Μάνου Λοίζου “Καλημέρα ήλιε” όπου ερμηνεύει τραγούδια όπως “Μια καλημέρα είναι αυτή,πες την κι ας πέσει χάμω” και το “Ποιος το ξέρει”.
2)Στο δίσκο του Γιάννη Σπανού και του Λευτέρη Παπαδόπουλου “Οδός Αριστοτέλους” όπου ερμηνεύει το ομώνυμο τραγούδι και το ”Μεθυσμενάκι”. Αυτά τα τέσσερα τραγούδια, την απογειώνουν ακόμη περισσότερο μετά τη “Μικρά Ασία”.
Παρόλες τις επιτυχίες όμως, τη περίοδο 1972-74, η εδραίωσή της ως σπουδαία λαϊκή τραγουδίστρια, έρχεται με το πρώτο της προσωπικό δίσκο το 1975, όπου ερμηνεύει κομμάτια του Γιάννη Μαρκόπουλου,του Γιώργου Ζαμπέτα, του Απόστουλου Καλδάρα,του Χρήστου Νικολόπουλου κ.α. Τραγούδια όπως: “Δημητρούλα μου”, “Η Ρόζα η ναζιάρα με τα σγουρά μαλλιά”, και “Όταν πίνει μια γυναίκα κι όταν παραφέρεται”, γίνονται γνωστά σ όλο το πανελλήνιο.
Το 1976 θα ερμηνεύσει : Γιάννη Σπανό, Λευτέρη Παπαδόπουλο, Σταύρο Κουγιουμτζή, Δήμο Μούτση, Μάνο Ελευθερίου, Μιχάλη Μπουρμπούλη κ.α. Ξεχωρίζουν άμεσα “Η γκαρσόνα”, η “κίτρινη πόλη”, το “Χρόνια σαν βροχή μες την άδεια μου ζωή” ,”Τα σκούρα μάτια που αγαπώ”, “Ανέβηκα τη σκάλα μάτια μου-μάτια μου”, “Τα μαύρα κοροϊδεύεις”.
Το 1977 ηχογραφεί τα “24 τραγούδια” με μπαλάντες, παλιά λαικά, δημοτικά κ.α. Ανάμεσα στους δημιουργούς ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Γιάννης Σπανός,ο Λευτέρης Παπαδόπουλος,ο Γιώργος Ζαμπέτας,ο Χρήστος Νικολόπουλος κ.α. Πολλά τραγούδια γίνονται γνωστά όπως : “Χρόνια χελιδόνια “, “Τι γλυκό να σ αγαπούν “, “Μανταλιώ” , ‘Ούζο όταν πιεις γίνεσαι ευθύς “, “Το μινόρε της αυγής”, “Πουλάκι ξένο ξενιτεμένο”, “Το Ανεστάκι”, “‘Ολες του κόσμου οι Κυριακές”, “Το ξέρω πια δε μαγαπάς μια πιο πολύ με νοιάζει”, “Σε ψάχνω”.
Το 1978 συστήνεται και ως δημιουργός, γράφοντας το πρώτο της τραγούδι για το Βασίλη Παπακωνσταντίνου.
Το 1979 ο Μάνος Λοίζος και ο Μανώλης Ρασούλης γράφουν “Τα τραγούδια της Χαρούλας”, έναν δίσκο-σταθμό όχι μόνο για την ίδια,αλλά και για το έντεχνο-λαικό τραγούδι. Ο δίσκος δεν περιέχει μόνο το “Τέλι-τέλι-τέλι”, το “‘Ελα στη παρέα μας φαντάρε”, το “Τρελλή κι αλλοπαρμένη με σένα μαγεμένη”, το “Τίποτα δεν πάει χαμένο”, το “Κι εγώ σαν πόλη αφήνομαι”, αλλά και μία από τις σπουδαιότερες μπαλάντες του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού, το “Όλα σε θυμίζουν “, το οποίο είναι και τραγούδι-ορόσημο στη καλλιτεχνική της πορεία. Την ίδια χρονιά επίσης ερμηνεύει ως συμμετοχή “…Να δώσεις δυο φιλάκια στη μοιριοκαλή κι αυτό το λουλουδάκι για σένα..”.
Το 1980 συνεργάζεται με τον Αντώνη Βαρδή, το Μάνο Ελευθερίου,το Σαράντη Αλιβιζάτο και προκύπτουν κλασικά-πλέον- τραγούδια του ρεπερτορίου της,όπως το “Ξημερώνει” και το “Φεύγω” (σε στίχους της ίδιας). Όλα αυτά τα χρόνια εμφανίζεται σε μπουάτ στη Πλάκα και σε συναυλίες, με το Γιώργο Νταλάρα,τη Δήμητρα Γαλάνη, το Γιάννη Πάριο, το Στράτο Διονυσίου, τη Βίκυ Μοσχολιού, το Γρηγόρη Μπιθικώτση, το Νίκο Ξυλούρη, το Δημήτρη Μητροπάνο, το Βασίλη Παπακωνσταντίνου, το Μανώλη Μητσιά,  ην Ελένη Βιτάλη, τη Τάνια Τσανακλίδου, τη Μαρία Φαραντούρη, την Άννα Βίσση, τον Αντώνη Καλογιάννη κ.α.
Το 1981 ηχογραφεί μαζί με τη Δήμητρα Γαλάνη “Τα τραγούδια της χθεσινής μέρας”, δίσκος που γρήγορα ξεπερνάει τα 100.000 αντίτυπα και η Χαρούλα ερμηνεύει, εκτός των άλλων, τον “Αρχηγό” του Μάνου Λοίζου και τη “Τζαμάικα” μαζί με τη Δήμητρα,τραγούδια που ξεχωρίζουν αμέσως.Την ίδια χρονιά ηχογραφεί δίσκο αποκλειστικά με δημοτικά τραγούδια,ενώ παράλληλα γράφει και τραγούδι στο Γιάννη Πάριο.
Το 1982 τραγουδάει κομμάτια του Χρήστου Νικολόπουλου, Μανώλη Ρασούλη, Μάνου Ελευθερίου, Νίκου Ξυδάκη κ.α. Ξεχωρίζει η “Ζήλια μου”,το “Αν πεθάνει μια αγάπη”, “Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια”, το “Φτάνει-φτάνει” και ο “Καηξής’. Παράλληλα συμμετέχει και σε δίσκο του Νικόλα Άσιμου, ερμηνεύοντας “Το παπάκι”.
Το 1983 η Χαρούλα κυκλοφορεί διπλό δίσκο,τα Τσίλικα,στον οποίο έχει συλλέξει παλιά ρεμπέτικα και μικρασιάτικα τραγούδια της περιόδου 1900-1945. Ξεχωρίζει ο “Μπαρμπαγιαννακάκης” και το “Αμάν Κατερίνα μου”.
Το 1984 συνεργάζεται με το Χρήστο Νικολόπουλο,τον Ηλία Κατσούλη,το Μάνο Ελευθερίου, κ.α. Προκύπτουν τραγούδια όπως “Μία είναι η ουσία”,”Τώρα κι εγώ θα ζήσω”, “Η διαθήκη”, “Βήμα-βήμα” και “Η μπαλάντα της Ιφιγένειας” (αυτοβιογραφικό τραγούδι της Χαρούλας γραμμένο απτην ίδια-στίχοι/μουσική- για τη μητέρα της).
Το 1985 τραγουδάει το “Μια ζωή μέσα στους δρόμους” του Τάκη Σούκα,καθώς και δύο ντουέτα. 1) Το “κόκκινο γαρύφαλλο” με το Γιάννη Πάριο” και 2) το “Πρωινό τσιγάρο” (του Νότη Μαυρουδή) με το Γιώργο Νταλάρα.
Το 1986 ερμηνεύει κομμάτια του Θάνου Μικρούτσικου, Άλκη Αλκαίου, Νίκου Καββαδία, κ.α. Αμέσως ξεχωρίζουν “Η πιρόγα”, ‘Η αγάπη είναι ζάλη” και το-πολιτικής χροιάς- “Κι εσύ Ελένη και κάθε Ελένη της επαρχίας, της Αθήνας κοιμωμένη..”. Ο δίσκος αυτός γνωρίζει μεγάλη απήχηση και σύντομα ξεπενάει τις 100.000 πωλήσεις. Παράλληλα,συμμετέχει στο δίσκο των Φατμέ ερμηνεύοντας το “Πες το κι έγινε” και το “Μπλέξαν οι γραμμές μας”.
Το 1987 συνεργάζεται με το Μάνο Χατζιδάκι.Προκύπτει ο δίσκος “Η Χάρις Αλεξίου σε απρόβλεπτα τραγούδια”, ο οποίος μέχρι τις μέρες μας έχει πουλήσει σχεδόν 100.000 αντίτυπα. Ξεχωρίζει το “‘Οτι αγαπάω εγώ πεθαίνει”. Παράλληλα, την ίδια χρονιά τραγουδάει το”Εξαρτάται” του Μάριου Τόκα. Το 1988 γράφει για την Άλκηστι Πρωτοψάλτη το “Ζήτα μου ότι θες”, το οποίο σύντομα ερμηνεύει και η ίδια η Χαρούλα. Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί έναν λαικό δίσκο σε μουσική Χρήστου Νικολόπουλου και στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου,από τον οποίο και ξεχωρίζουν αρκετά τραγούδια “Η νύχτα θέλει έρωτα”, “Πιασ’ τα ζάρια”, “Όλα μου τα καράβια”, “Λόγια, δεν υπάρχουνε λόγια”, “Το τραγούδι της καρδιάς”, “Πάρε το δρόμο ξαναγύρισε δάκρυα η ζωή πλημμύρισε” και “Αγάπησέ με σήμερα, μες της ζωής σου σεργιάνισέ με βραδιές και απομεσήμερα”. Το άλμπουμ αυτό πουλάει 250.000 αντίτυπα.
Το 1989 ερμηνεύει με το Νίκο Πορτοκάλογλου και την Αφροδίτη Μάνου “Παράξενος χειμώνας μπαίνει, παράξενη εποχή”, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με το Λάκη Λαζόπουλο και το Θάνο Μικρούτσικο για τις ανάγκες θεατρικής παράστασης του πρώτου.Ακόμη,ηχογραφεί με το Γιάννη Πάριο και τη Δήμητρα Γαλάνη έναν live δίσκο (από τις κοινές τους εμφανίσεις), ο οποίος γνωρίζει επιτυχία.Όλα αυτά τα χρόνια συμμετέχει και σε δίσκους του Στέλιου Καζαντζίδη, του Στράτου Διονυσίου, του Δημήτρη Μητροπάνου, του Γιώργου Νταλάρα κ.α.
Το 1990 ερμηνεύει τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου και της Λίνας Νικολακοπούλου. Ξεχωρίζουν: “Μια πίστα από φώσφορο”, “Εσύ για μένα θα πάθεις έρωτα”, “Ο τηλεφωνητής”, “Μη σε νοιάζει” και “…Μάτια μου η Ελλάδα την πάει τη φεγγαράδα..”. Την ίδια χρονιά δίνει μια μεγάλη συναυλία στο στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Το 1991 συνεργάζεται με το Κώστα Χατζή και ηχογραφεί τραγούδια σε μουσική του ίδιου και στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου,της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου κ.α. Ξεχωρίζει το “Καλίμπα…είναι ο χορός της βροχής” (στίχοι της Χαρούλας). Παράλληλα συνεργάζεται με τους Οpa ερμηνεύοντας το “Μες τα δυο της μάτια” και με την Ελένη Καραίνδρου ερμηνεύοντας το “Πανσέληνος ο έρωτας” (τραγούδι για τη ταινία “Το μετέωρο βήμα του πελαργού” του Θόδωρου Αγγελόπουλου).
Το 1992 η Χ.Αλεξίου ερμηνεύει τραγούδια του Νίκου Αντύπα και της Λίνας Νικολακοπούλου στο δίσκο “Δι ευχών”, ο οποίος κινείται σε πιο δυτικότροπους-ηλεκτρονικούς ήχους,σε σχέση με τους προηγούμενούς της δίσκους και ξεπερνάει σε πωλήσεις τα 120.000 αντίτυπα.Ξεχωρίζουν τα κομμάτια: “Δι ευχών”, ”Να ζήσω ή να πεθάνω”, “Μάγισσα” και “…Εγώ στα νιάτα μου ξημέρωνα, Ελλάδα,Ευρώπη,Αμερική…”. Η επιτυχία του δίσκου φτάνει μέχρι την Ιαπωνία.
Το 1994 ξανασυνεργάζεται με το Νίκο Αντύπα,αυτή τη φορά σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου και Άρη Δαβαράκη, στο δίσκο “Έι”. Γνωστά γίνονται το ομώνυμο τραγούδι “Έι τρελάθηκα” και το “Είσαι η νύχτα με τα αινίγματα”. Την ίδια χρονιά ερμηνεύει το “Ότι κι αν γίνει” και “Οι δρόμοι” του Δημήτρη Παπαδημητρίου και της Λίνας Νικολακοπούλου.
Το 1995 η Χαρούλα κυκλοφορεί το δίσκο “Οδός Νεφέλης ’88” σε μουσική και στίχους της ίδιας (και ένα τραγούδι του Βασίλη Τσιτσάνη). Ο δίσκος πουλάει σχεδόν 100.000 αντίτυπα και αρκετά τραγούδια γίνονται γνωστά όπως: “Μινοράκι”, “Πανσέληνος”, “Ψυχές και σώματα”, “οι άντρες περνούν μαμά”, “… Τους φίλους τους διαλέγουμε γι αυτό δεν τους παιδεύουμε..” . Για το δίσκο αυτό βραβεύεται από τη Γαλλική Ακαδημία τραγουδιού ως “Καλύτερος ξενόγλωσσος δίσκος σε όλο το κόσμο”, ενώ παράλληλα η “Οδός Νεφέλης” μπαίνει στο top 10 των βρετανικών charts για πολλές εβδομάδες.
Τις δύο επόμενες χρονιές τα live της (που καταγράφουν στιγμές από συναυλίες της σε όλη την υφήλιο), πουλάνε συνολικά πάνω από 650.000 αντίτυπα. Ξεχωρίζουν η “Ταμπακιέρα”, το “Ανθρωποι μονάχοι” (του Γιάννη Σπανού), το “Θεός αν είναι” (του Γκόραν Μπρέγκοβιτς και της Λίνας Νικολακοπούλου),” Το χρυσό κουρέλι που στα μαλλιά της φόραγε η Νεφέλη..” (της Λορένα Μακ Κένιτ σε στίχους της Χαρούλας), “Τα λεφτά μου όλα δίνω για ένα τανγκό” ( μουσική-στίχοι της Χαρούλας), και το “Κράτα για το τέλος” (του Παντελή Θαλασσινού και Ηλία Κατσούλη). Παράλληλα γράφει τραγούδι για τον Αντώνη Βαρδή.
Το 1998 ηχογραφεί ακόμη έναν δίσκο σε στίχους-μουσική της ίδιας, από τον οποίο γίνονται γνωστά “Η παλιά αγορά” και “Οι δικοί μου ξένοι, είναι οι αγαπημένοι”. Επίσης συμμετέχει δισκογραφικά σε δουλειά του Διονύση Σαββόπουλου.
Το 2000 η Χ. Αλεξίου κυκλοφορεί τους Ψιθύρους ερμηνεύοντας τραγούδια σε β΄ εκτέλεση του Μάνου Λοίζου, του Σταμάτη Κραουνάκη, του Γιώργου Ανδρέου,του Άκη Πάνου, του Νικόλα Άσιμου, του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, ακόμη και του Αττίκ. Τις ερμηνείες της, συνοδεύει μόνο ένα πιάνο. Αρκετά τραγούδια ξεχωρίζουν, αλλά αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη αίσθηση είναι το “Λίγα ψίχουλα αγάπης σου γυρεύω” που κινείται σε μπλουζ-τζαζ αποχρώσεις. Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί ένα πολυσυλλεκτικό cd με ορισμένους από τους δημιουργούς που έχουν στιγματίσει τη καριέρα της. Γνωστό γίνεται το ντουέτο με τον τότε ανερχόμενο Μιχάλη Χατζηγιάννη (Σ αγαπώ-σ αγαπώ) και το “Να μαι καλά,να σαι καλά να σ αγαπώ”(σε στίχους-μουσική της ίδιας). Ο δίσκος μάλιστα κυκλοφορεί σε όλη την Ευρώπη.
Τις χρονιές αυτές και τα επόμενα χρόνια η Χαρούλα θα επανέλθει σε live εμφανίσεις με μεγάλα ονόματα της Ελληνικής σκηνής, όπως ο Νίκος Παπάζογλου, η Ελευθερία Αρβανιτάκη, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και ο Γιάννης Κότσιρας, ενώ το 2002 κυκλοφορεί ένα live δίσκο με λαικά κυρίως τραγούδια.
Το 2003 επιστρέφει δυναμικά στη δισκογραφία με το άλμπουμ “Ως την άκρη τ ουρανού σου” το οποίο γίνεται 4 φορές πλατινένιο και κερδίζει βραβείο Best Selling Artist στα Word Music Awards, στο Λας Βάγκας των Ηνωμένων Πολιτειών. Για το συγκεκριμένο άλμπουμ,τραγούδια γράφει η ίδια η Χαρούλα, ο Αντώνης Βαρδής, ο Γιώργος Θεοφάνους, ο Μανώλης Φάμελλος, οι Εκείνος+Εκείνος κ.α. Τραγούδια που γίνονται μεγάλες επιτυχίες: “Θ ανάβω με τσιγάρα ,θα σβήνω με ποτά” , “Οι φίλοι μου χαράματα “, “Εσύ με ξέρεις πιο πολύ” (ντουέτο με το Φίλιππο Πλιάτσικα των Πυξ-Λαξ), “Τα καλύτερα θα ρθούν”, “Το κύμα”, “Έχω μια αγάπη για σένα”.Επίσης,την ίδια χρονιά ερμηνεύει σε ντουέτο με τον Αντώνη Βαρδή τη “Ροκ μπαλάντα”.
Το 2004 κυκλοφορεί το “Ανθολόγιο”, ένα διπλό cd με γνωστά της τραγούδια,το οποίο γίνεται 3 φορές πλατινένιο. Περιέχει και καινούριο τραγούδι με τίτλο “Πρώτη φορά συγνώμη” σε στίχους-μουσική της ίδιας. Επίσης, γράφει τραγούδια για το Γιώργο Νταλάρα και το Γιάννη Κότσιρα. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς προσκαλείται από το Δημήτρη Παπαιωάννου,και μαζί με το Γιώργο Νταλάρα,τη Μαρινέλλα,το Γιάννη Πάριο,και τη Δήμητρα Γαλάνη,ανοίγουν οι πέντε τους-τιμής ένεκεν- τη Τελετή Λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων μπροστα στα μάτια 2 δισεκατομμυρίων τηλεθεατών.
Το 2005 το Ανθολόγιο κυκλοφορεί στην Ευρώπη με ιδιαίτερη επιτυχία. Παράλληλα τραγουδάει μαζί με τη Ζωή Παπαδοπούλου “Αχ και να σ είχα εδώ”, ενώ ακόμη διοργανώνει συναυλία προς τιμήν της Βίκυς Μοσχολιού.
Το 2006 κυκλοφορεί το άλμπουμ “Βύσσινο και νεράντζι”, το οποίο έχει παραδοσιακό ηχόχρωμα. Γίνεται σε τρεις μήνες πλατινένιο, ενώ σ αυτό το cd η Χαρούλα εμπιστεύεται κυρίως καινούριους δημιουργούς. Παράλληλα ηχογραφεί και κυκλοφορεί δίσκους σε Γερμανία και Γαλλία (ντουέτο με τους I Murvini). Βέβαια δεν είναι κάτι που δοκιμάζει για πρώτη φορά, μιας και στο παρελθόν έχει τραγουδήσει στα γαλλικά, τα τουρκικά, τα ιαπωνικά, τα αραβικά, τα φινλανδικά. Επιπλέον, γράφει τραγούδι για τη Γλυκερία και τον επερχόμενο δίσκο του Σωκράτη Μάλαμα, με τον οποίο (Σωκράτη) και τον Αλκίνοο Ιωαννίδη ηχογραφούν τις κοινές τους συναυλίες για το live άλμπουμ που αναμένεται να κυκλοφορήσει. Ακόμη, ηχογραφεί εκ νέου το τραγούδι της “Φεύγω” με τη συμμετοχή και διασκευή του ράπερ Stereomike.
Το καλοκαίρι του 2008 η Χάρις Αλεξίου δίνει τη μεγαλύτερη συναυλία των τελευταίων χρόνων στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο με περισσότερους από 20.000 θεατές. Το καλοκαίρι του 2009 περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα. Την ίδια χρονιά επιστρέφει στη δισκογραφία με τον νέο δίσκο “Η αγάπη θα σε βρει όπου και να ‘σαι” με πωλήσεις άνω των 70000 αντιτύπων.
Το 2010 δίνει παραστάσεις σε ένα από τα πιο σημαντικά θέατρα της Αθήνας. Η Χάρις Αλεξίου στο θέατρο “Παλλάς” και περισσότεροι από 40.000 θεατές παρακολουθούν τις 26 παραστάσεις της με τίτλο “Η αγάπη θα σε βρει όπου και να’σαι” σε σκηνοθετική επιμέλεια Άγγελου Μέντη, επιμέλεια προγράμματος Λίνας Νικολακοπούλου και ενορχηστρώσεις Κώστα Παπαδούκα. Ένα μήνα αργότερα δίνει 8 παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για περισσότερους από 15.000 θεατές.
Το καλοκαίρι περιοδεύει παρέα με τη Μάρθα Φριντζήλα σε όλη την Ελλάδα και δυο συναυλίες στη Κύπρο. Το Μάιο του 2011 βραβεύεται με «Una vita per la musica – Giglio d’Oro» («Μια ζωή για τη μουσική»), από το Ίδρυμα «Premio Galileo 2000» και πραγματοποιεί ευρωπαϊκή περιοδεία. Τον Οκτώβριο του ίδου έτους, παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στον Nino Rota με τίτλο ” Η Χάρις Αλεξίου στο Σινεμά του Νίνο Ρότα” στο “ΘΕΑΤΡΟΝ” του Κέντρου Πολιτισμού “Ελληνικός Κόσμος” για πέντε παραστάσεις και τον Νοέμβρη επισκέπτεται τους έλληνες ομογενείς στην Αυστραλία για τρείς συναυλίες στην Αδελαϊδα, στη Μελβούρνη και στο Σίνδευ.
Από τις 13 Ιανουαρίου η Χάρις Αλεξίου και η Δήμητρα Γαλάνη, θα χαρίσουν με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς 15 παραστάσεις στο Παλλάς… σε μπλε βελούδο! Η αρχή θα γίνει στις 13 Ιανουαρίου του 2012! Το πρόγραμμα τα περιλαμβάνει όλα! Τραγούδια σταθμούς της μακρόχρονης και πολύχρωμης διαδρομής των δύο γυναικών. Τέσσερις δεκαετίες στη σκηνή. Από τις αρχές του ’70 μέχρι σήμερα, σ’ ένα μικρόφωνο μπροστά και γύρω ο κόσμος μια αγκαλιά, μέσα από τη χάρη της φωνής τους, να μαγεύεται, να ταξιδεύει, να τραγουδάει μαζί τους. Έτσι θα κυλήσουν οι δυο ώρες του προγράμματος μέσα από τραγούδια ορόσημα, που σημάδεψαν τη μουσική τους διαδρομή. Την καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμματος έχει η Λίνα Νικολακοπούλου.
«Δεν ξέρω πώς φαντάζεται ο περισσότερος κόσμος αυτή τη διαδρομή. Εγώ αισθάνομαι ότι ήμουν πάνω σ’ ένα άλογο και κάλπαζα κι έτρεχα και περνούσα από τόπους διάφορους, συναντούσα διάφορους ανθρώπους, χαιρόμουν που τους συναντούσα, που τραγουδούσα διαφορετικά πράγματα, που είχα αποδοχή», εξηγεί η Χάρις Αλεξίου. Και όπως η Δήμητρα Γαλάνη παρατηρεί: «Επειδή οι ιλιγγιώδεις ταχύτητες της δισκογραφικής αγοράς κάνουν τα 40 χρόνια να φαίνονται πάρα πολλά. Επειδή μπορεί και να είναι έτσι για την πορεία ενός καλλιτέχνη και σίγουρα έτσι για τη ζωή ενός ανθρώπου. Επειδή το πρόσωπο ενός τραγουδιστή είναι τα τραγούδια που διαλέγει να πει. Επειδή επιτυχία σημαίνει να μπορεί ένας καλλιτέχνης να διαχειρίζεται το παρελθόν του σαν να ήταν παρόν κι επειδή μέσα απ’ το παρελθόν σχεδιάζεται το μέλλον» η συνάντησή τους στη σκηνή του Παλλάς θα είναι η πιο πιστή προβολή αυτού που αντέχει στην καρδιά μας σαν αλήθεια, η πιο δικιά μας, τελικά, μεταπολίτευση.
Σ΄αυτήν τη συναρπαστική πορεία η Χάρις Αλεξίου έχει συνεργαστεί με τους σπουδαιότερους Έλληνες δημιουργούς, έχει εμφανιστεί στις μεγαλύτερες αίθουσες του κόσμου και έχει τιμηθεί με σημαντικές διακρίσεις. Έχει ηχογραφήσει πάνω από 30 δίσκους, έχει συμμετάσχει σε δίσκους καταξιωμένων αλλά και νεότερων δημιουργών και έχει συνεργαστεί συστηματικά με νέους καλλιτέχνες, εκφράζοντας έτσι τις πολύπλευρες μουσικές αναζητήσεις της.
Από την Ελλάδα ώς την Αυστραλία, από τη Ρωσία ώς την Αφρική, από την Ευρώπη ώς την Αμερική και την Ιαπωνία, η Χάρις Αλεξίου τραγουδά και ταξιδεύει με τη φωνή της το αίσθημα του ελληνικού τραγουδιού. Η ίδια άλλωστε, πιστεύει ότι το ελληνικό τραγούδι μέσα από τους ποιητές και τους μουσουργούς του, την οδήγησε στο να αγαπήσει και να κατανοήσει βαθύτερα τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου της.
Με τη χαρισματική φωνή της, τη μοναδικότητα της ερμηνείας της, τη στιβαρή σκηνική παρουσία της αλλά και τη διαρκή ανίχνευση νέων μουσικών δρόμων η Χάρις Αλεξίου βρίσκεται για πάνω από τριάντα χρόνια στην πρώτη γραμμή του ελληνικού τραγουδιού και στις καρδιές όλου του κόσμου. Είναι πια η Χαρούλα όλων των Ελλήνων.
Η σύγχρονη ελληνική μουσική πραγματικότητα χαρακτηρίζεται καθοριστικά από τη φωνή και τα τραγούδια της Χάρις Αλεξίου. Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στο μουσικό στερέωμα, στις αρχές της δεκαετίας του ’70, μέχρι σήμερα, η Χάρις Αλεξίου έχει διανύσει μια εξαιρετικά γόνιμη και γεμάτη επιτυχίες διαδρομή που οδήγησε αφ’ενός στην αναγνώρισή της σαν ερμηνεύτρια κλασικής αξίας, αφ’ετέρου στην ανάδειξή της σαν κύριο πρόσωπο της νέας ελληνικής δημιουργίας χάρη στους στίχους και τη μουσική της.  
Τον Ιανουάριο του 2012 η Χάρις Αλεξίου εμφανίζεται με τη Δήμητρα Γαλάνη. Περισσότεροι από 140.000 θεατές παρακολουθούν τις παραστάσεις τους, αρχικά στην Αθήνα (θέατρο Παλλάς) και στη Θεσσαλονίκη (Μέγαρο Μουσικής), κι έπειτα στις συναυλίες της καλοκαιρινής τους περιοδείας σε Ελλάδα και Κύπρο.
Τον Ιούνιο του 2012 κυκλοφορεί από την ΕΜΙ σε διπλό cd η ζωντανή ηχογράφηση των παραστάσεών τους στο Παλλάς και τον Οκτώβριο του 2012 κλείνουν τον κύκλο των παραστάσεών τους στο ιστορικό θέατρο του Παρισιού Olympia.
Τον Ιούλιο του 2012 η Χαρούλα Αλεξίου παρουσιάζει μια ειδικά σχεδιασμένη unplugged παράσταση στο Φεστιβάλ ποίησης (Voix Vives de Mediterranee) στη πόλη Sete της Γαλλίας.
Τον Δεκέμβριο του 2012 κυκλοφορεί τη νέα της δισκογραφική δουλειά, με τίτλο “Η τρίπλα”, σε στίχους Μανώλη Ρασούλη, με 14 ανέκδοτα τραγούδια.

ΠΗΓΗ: http://www.tralala.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου